• Pages
01 Voorwoord
02 De studenten van HKU
03 Onderwijs in de kunsten
04 Makerschap
05 Creatieve omgang met technologie
06 Creatief Ondernemerschap
07 Onderzoek
08 De kunst van Duurzaamheid en Circulariteit
09 De kunst van Identiteit en Inclusie
10 De kunst van Zorg en Welzijn
11 Prijswinnaars
12 Exposure

Creatieve Technologie

De lange geschiedenis van HKU en technologie begon in ons mode-onderwijs, met het fabriceren en hergebruiken van stoffen. Muziek en technologie verkent AI vanaf het prille begin en leidt muziek-kunstenaars op die aan muziek, geluid en sound nieuwe dimensies geven. Waar cinema dé ontwikkeling van de 20e eeuw was, zijn games dat in de 21e eeuw.

Lees meer

Creatieve Technologie

De lange geschiedenis van HKU en technologie begon in ons mode-onderwijs, met het fabriceren en hergebruiken van stoffen. Muziek en technologie verkent AI vanaf het prille begin en leidt muziek-kunstenaars op die aan muziek, geluid en sound nieuwe dimensies geven. Waar cinema dé ontwikkeling van de 20e eeuw was, zijn games dat in de 21e eeuw.

Lees meer

Texspace

Hoe combineren we VR met 3D-Fashion Design software? Kunnen we invloed hebben op de manier waarop avatars bewegen en eruitzien?’ Voordat Manon Egging in aanraking kwam met het DCT-traject was ze al bezig met het ontwikkelen van een ‘eigen’ beeldtaal in virtual reality, bijvoorbeeld door eigen bewegingen te ‘mappen’ op virtuele avatars. Het traject kwam voor haar dus als geroepen.

Motion Capture

Onderzoekers bekijken in het lab Motion Capture/Audio hoe je het vastleggen van menselijke bewegingen (motion capture) kunt combineren met audiotoepassingen, muziek en dans.

DreamDrift

Een soort schilderij dat tot leven komt als je ervoor gaat zitten. Zjacky van Bebber ontwierp haar eindwerk bij de studie Game Art met hulp van een kindertherapeut. Zjacky’s interactieve illustratie DreamDrift zorgt met eye tracking voor emotieregulatie bij kinderen en stelt ze zo gerust tijdens de moeilijkste momenten van een therapeutische sessie.

Lees meer

Texspace

Hoe combineren we VR met 3D-Fashion Design software? Kunnen we invloed hebben op de manier waarop avatars bewegen en eruitzien?’ Voordat Manon Egging in aanraking kwam met het DCT-traject was ze al bezig met het ontwikkelen van een ‘eigen’ beeldtaal in virtual reality, bijvoorbeeld door eigen bewegingen te ‘mappen’ op virtuele avatars. Het traject kwam voor haar dus als geroepen.

Motion Capture

Onderzoekers bekijken in het lab Motion Capture/Audio hoe je het vastleggen van menselijke bewegingen (motion capture) kunt combineren met audiotoepassingen, muziek en dans.

DreamDrift

Een soort schilderij dat tot leven komt als je ervoor gaat zitten. Zjacky van Bebber ontwierp haar eindwerk bij de studie Game Art met hulp van een kindertherapeut. Zjacky’s interactieve illustratie DreamDrift zorgt met eye tracking voor emotieregulatie bij kinderen en stelt ze zo gerust tijdens de moeilijkste momenten van een therapeutische sessie.

Lees meer